Mobbad!

Blir ju sådär lagom mobbad i skolan, det är mitt dumma hår som ställer till det så. HAHA, eller så är det maskinteknik lektionerna som tar knäcken på mig? Vår lärare lyckades grundlura mig att man konstruerade motorer av trä förr... och jag instämmde med fascinerad blick. Och dagen efter fick jag äta upp det, - Visst gick du på att man gjorde motorer av trä förr? -Japp, sa jag med säker röst. - Hur tror du det går till med var disel och komprimerad luft?
MNFedw<FNwaregoiwgvnsdvanwxxcxcW JAG LITADE JU BARA PÅ VAD LÄRAREN SA! Men den bjuder jag på.

Tillbaka till håret som sagt ställde till det. Tog mig modet och färgade det mörkare, till min besvikelse blev det brunt, grått, gammalt och mossigt. Skulle lika gärna kunna vara livs levande mossa som satt på mitt huvud, grön och äcklig sådan. Och inte nog med det.. Rolle tyckte jag såg ut som en pigg 40-åring! Då kommer jag ju aldrig mer behöva visa leg på systemet eller krogen, tjöt jag. Och mamma sa bara att det var fint och såg så levande och naturligt ut! ALDRIG sa jag. Bara handla blekmedel och börja den långa omvägen tillbaka till blond hårfärg :D

Jag sa åt mamma att nästa gång kan hon bara säga det jag egentligen vill höra, att det såg förjävligt ut och att det bara är att färga om! Punkt slut!

/J


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0