I´m tired

Jag är trött, trött och utmattad. Gråter och allts känns så hopplöst, men hur går det egentligen till om nu det nu är hoppet som sist överger människan..? sägs det ja men jag förstår faktiskt inte! Stressad är jag och känner hur mitt hjärta slår tunga dubbla slag fast än jag är stilla, den inre stressen är fruktansvärd mu. När jag gick till jobbet i helgen vart jag så irriterad, irriterad över att jag inte kunde uträtta något vettigt samtidigt som jag tog mig till jobbet. Att bara förflytta sig till ett ställe till ett annat räkte inte. Prestationssuget är skyhögt, blir hög på att få prestrera.
Min betongmur har blivit bredare och kanske en aning högre, hjälp! Trött på att bygga mer nu. Byggandet sker på ren automatik just nu, kan inte riktigt hejda mig själv. Är helt avtrubbad, förvirrad och splittrad för tillfället och vet varken ut eller in.
Men hjärtat ljuger aldrig! Inte mitt i alla fall, det har alltid överbevisat mig. Så jag lyssnar och funderar varför det säger som det gör..




Min fina prins, han vet inte eller vet han mer jag tror? Tänker fortfarande på hur vi ska göra med sågverket, gult är ful och rött är sött.


 




Och du får inte riva mina murar
Som jag omsorgsfullt har byggt
Om du inte skyddar mina drömmar
Så att jag kan somna tryggt
Och du får inte ha mig som en dröm
När jag vill va din verklighet
Och du får inte säga att du hoppas
Om du inte tror du vet




för övrigt ska jag bli riktigt vuxen och köpa min första bil, vilket inte är helt lätt. Det finns många som vill lägga sig i och har gärna en åsikt, vilket uppskattas men kan ibland bli lite för mycket. För mig är det viktigt att det känns rätt ända in i själen. Att äga en bil som jag inte trivs med är som att ha obekväma kläder på sig. Petig kanske vissa tycker men det är jag egentligen inte.. bara målinriktiad och fokuserad på det jag vill ha!

ska samla mina tankar och försöka sammanställa dem..

Kram /J





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0